vandaag nog daagje hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Arie en Helma Bennekom - WaarBenJij.nu vandaag nog daagje hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Arie en Helma Bennekom - WaarBenJij.nu

vandaag nog daagje hoi an

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Arie en Helma

13 Januari 2015 | Vietnam, Hoi An

Vanmorgen al vroeg wakker, het is hier erg hard.
in Vietnam slapen ze zonder matras of op een kleedje vandaar ons harde matras.
Eerst het zwembad in en een half uurtje in het koude water baantjes getrokken.
Een lekker ontbijtje met omelet, smeerkaas jam en pindakaas.
Iedere avond maken we een plan waar we naar toe willen en hoe we daar gaan komen.
Via boocking.com vinden we leuke goedkope hotels die we dan voor de volgende dag reserveren.
Vandaag gaan we een goedkoop treinkaartje regelen voor woensdag 14 jan.
We willen met de dagtrein zodat we veel van vietnam kunnen zien.
Het is een reis van 10.00 uur en is ruim 500 km verder.
We wilde naar Dalat maar daar kan je niet komen met de trein dus gaan we naar Nah Trang aan de kust.
Alles is geregeld dus verder genieten vandaag.
Om 13.00 uur zijn we bij het hotel opgehaald en achterop de scooter naar de plek waar we een fietstocht gaan maken.
Met een groep van 8 man eerst een tocht van 45 minuten over de rivier om bij een groot eiland tekomen waar 330 gezinnen wonen.
En hoe, je kan je niet voorstellen hoe die mensen leven.
Een bouwvallig huisje zonder ramen 3 hokjes waar een bed zonder matras in staat en dat is het.
En vertrek erachter waar wat biggen, eenden of kippen zitten.
Zelf stoken ze er rijsttewijn van 70 procent.
Zo zijn we het dorpje door gefietst. De club van de ochtend had de fietsen voor ons achter gelaten op het eiland.
Verder op konden we over een lange brug naar een ander eiland.
Wie het durfde mocht fietsen.
Nu zijn wij fietsen gewend maar dit waren losse planken die hier en daar verrot waren en er niet meer zaten.
Maar we zijn heel aan de overkant gekomen.
Van bamboe vlechten ze grote manden waarmee ze het water opgaan.
Om ze waterdicht te krijgen smeren ze ze in met de stront van beesten.
Ook wij mochten het proberen in z'n mand.
Verder waren er veel mensen op de rijstvelden aan het werk.
in het water staan ze voorovergebogen.
Rond 17.30 uur werd het schermerig en zijn we met de fietsen in de boot weer terug gegaan, nu een kortere route.
Rond 18.00 uur stonden we weer in het stadje.
Overal hangen lampionnetjes en ziet het er erg gezellig uit.
Vrienden van Nadie hadden ons een goed restaurant opgegeven waar het heel lekker eten zou zijn.
Dat gevonden en heel lekker gegeten.
Het eten werd in het midden van het restaurant klaar gemaakt met veel natuurlijke ingredienten.
Op de terugweg nog even geld gepint en nog ergens koffie gedronken.
Nu nog een hotel opzoeken voor morgenavond en we zien wel weer.

• 14 Januari 2015 - 03:24

Ada:

Hoi vakantie gangers. Wat hebben jullie al veel meegemaakt. Maar wel een hele andere wereld. Fijn dat je wat aan de tips van Paulien en Sander had. Paulien was hier van de week en vertelde het al. De fysiotherapeut van pa had het uitgeprinte verslag gelezen van pa en had foto's van de haven waar jullie ook waren. Pa vond het leuk om te zien. Hopelijk is het ook wat zonniger geworden en kan je daar ook nog van genieten. Succes met de lange reis maar zal ook wel weer avontuurlijk zijn. Dus doorgaan met genieten.

• 14 Januari 2015 - 21:54

Arthur:

Ha Die Arie en Helma,

mooie fotos gezien vandaag bij joost. ziet er goed uit daar ! weer lijkt me geriefelijk, prachtige zee en in een mand de sloot over... wel primitief leven die gasten daar mijn bedje is zachter:-)

hier koud en regenachtig, daar mis je niets aan.

groetjes Art

• 14 Januari 2015 - 22:24

Diny En Jose:

Wat een avonturen weer, eerst die rat en nu weer als mozes in een mandje de rivier op. We kunnen bijna niet wachten op morgen.
    Groetjes, Diny en Jose