snorkelen in Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Arie en Helma Bennekom - WaarBenJij.nu snorkelen in Phu Quoc - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Arie en Helma Bennekom - WaarBenJij.nu

snorkelen in Phu Quoc

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Arie en Helma

20 Januari 2015 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Vanmorgen om 7.00 uur wakker geworden, en heerlijk buiten op het binnentuintje ontbeten.
8.00 uur werden we opgehaald om met 20 man op een boot naar verschillende plekken om te gaan snorkelen.
Nadat we alle mensen opgehaald hadden in de resorts kwamen we eerst nog langs een parelkweekerij.
In 60 procent van de oesters zit in parel en het duurt 3 jaar eer ze op grote zijn.
Ze hadden allerlei sierarden met parels die je kon kopen.
Door gegaan naar de boot die een lekker zonnedek boven had.
Eerst kon er een half uur gevist worden, en de vissen werden klaargemaakt voor de lunch.
Met een rolletje waar het lijntje aanzat kon je ze vangen.
Weer verder en bij een eiland konden we snorkelen.
We hadden uitleg gehad hoe het werkte en wij het water in.
Al vrij snel kwam je op de mooiste plekjes.
Wat een prachtige wereld onder water.
Na een uurtje weer aan boord en een lunch van vis , kip, en omelet.
Weer verder gevaren en weer een mooie plek om te snorkelen.
Rustig weer terug gevaren, en weer verder in de bus naar een prachtig wit strand waar we een uur konden zonnen.
Terug bij het hotel nog lekker een uurtje op het strand gelegen.
Rond 18.00 uur wordt het donker dus terug naar het hotel.
Arie dacht een lekkere douche tenemen maar helaas geen water.
Er wordt aangewerkt en we zullen zien.
Zo eerst nog een hotel opzoeken voor morgen onze laatste overnachting in Saigon.
We vliegen er morgen vroeg heen en willen daar het oorlogsmuseum gaan bekijken.
Om hier weg tegaan vinden we niet zo leuk, we hebben het hier zo best.

• 20 Januari 2015 - 13:48

Ada:

Fijn dat het zon leuke dag was. Als de algen te langzaam zat kan je nog altijd parels gaan kweken. Snap dat het niet leuk is om naar huis te gaan. Volgens mij zijn wij naar de musical Miss Saigon geweest in Scheveningen. Goede reis terug en tot gauw