vietnam - Reisverslag uit Schalkwijk, Nederland van Arie en Helma Bennekom - WaarBenJij.nu vietnam - Reisverslag uit Schalkwijk, Nederland van Arie en Helma Bennekom - WaarBenJij.nu

vietnam

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Arie en Helma

09 Januari 2015 | Nederland, Schalkwijk

Ik ga het weer proberen.
Of ik heb geen wifi of geen tijd.
De reis naar Vietnam was lang maar verliep prima.
We hadden veel beenruimte maar 11 uur en slapen in een stoel valt niet mee.
In China een tussen lading op een heel groot vliegveld.
Daar 3 uur gewacht en weer in het vliegtuig en nog 2 uur voordat we in Hanoi aankwamen.
De chauffeur van ons hotel stond ons al op te wachten.
We hadden al gelezen dat het verkeer van alle kanten komt , maar je weet echt niet wat je meemaakt.
De brommertjes, de fietstaxi waarin je voorinzit en auto's alles toetert en rijdt door elkaar.
Het hotel is erg simmel maar schoon, dus eerst even lekker gelegen.
We waren er om 12.00 uur dat is 6 uur later dan in Nederland.
Het is droog maar wel fris 15 graden.
Daarna lopend de stad ingegaan, ja en bij het oversteken is het niet wachtenen gewoon gaan.
Bij een reisbureau voor morgen een dagtocht op de boot om de halong bay op te gaan. Al vroeg worden we opgehaald.
Zondag 11 jan gaan we met een binnenlandsevlucht van 1 uur en 15 min naar DaNang voor de prijs van 37 dollar per persoon.
Het begon daarna wat te regenen, en zijn we in z'n fietstaxi een uur met z'n tweeën rond gereden.
Het was voor dat magere Vietnammeesje dus zwaar trappen.
Maar om door al die straatjes te gaan was prachtig.
Terwijl wij ergens koffie dronken en op zoek waren naar wifi kwamenwe er achter dat daar ook dat poppentheater was dus dat ook gekeken.
Poppen, draken dansen op vietnammeese muziek. Een heerlijk hapje gegeten in een restaurant 6 hoog met uitzicht over de rivier.
We hebben al zoveel gedaan en hebben het zo best.
Jullie zijn weer even op de hoogte en zodra het weer kan laten we weer van ons horen

• 09 Januari 2015 - 21:11

Petra:

Super gaaf om zo een beetje met jullie mee te leven! Geniet er lekker van! Hier regent en stormt het, code geel!

• 09 Januari 2015 - 21:49

Dhr. Vulto:

Hallo Helma en Arie
    We hebben jullie verslag gelezen en zijn helemaal op de hoogte. Veel plezier nog en we blijven jullie volgen.
    Nu ga ik naar bed.
    Groetjes van Cees Vulto. (En Stijnie ha ha)

• 10 Januari 2015 - 13:01

Ellen:

Wat een ervaringen (nu al) Er volgen er vast nog veel meer. Leuk om te lezen.

• 10 Januari 2015 - 14:41

Herman & Marja:

Hoi Helma en Arie.
    Wat een gezelligheid daar.
    Wij zien jullie al helemaal stralen in zo'n fietstaxi.
    En, al zo'n bijzondere loempia geprobeerd?
    Blijf genieten!
    Groetjes Herman & Marja

• 10 Januari 2015 - 17:12

Ada:

Klinkt allemaal goed, inderdaad al veel gedaan. Jammer dat het weer niet wt beter is. Zal uitprinten voor pa en dan zal vast de atlas er wel bij komen. Hier ook stormachtig weer. Geniet en wel foto's maken hoor.

• 10 Januari 2015 - 18:23

Jessica:

Wat super leuk allemaal! Ik ben blij, dat jullie reis nog wel goed verlopen is. Heel veel plezier morgen in danang. We kijken uit naar jullie volgende avonturen!
    Hele dikke knuffel voor jullie

• 13 Januari 2015 - 17:36

Ellen:

Wat een leuke foto's!!
    Varen in een algen-tobbe......
    Denk niet teveel aan thuis.
    Zal morgen hondje weer meenemen. Dus die komt niets tekort.
    GENIETEN

Tags: hanoi 9 jan