daagje strand - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Arie en Helma Bennekom - WaarBenJij.nu daagje strand - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Arie en Helma Bennekom - WaarBenJij.nu

daagje strand

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Arie en Helma

20 Januari 2015 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Ik ga nog even verder op het wachten op het vliegtuig dat ons naa Phu Que moet brengen.
Om 10.45 uur werden we ingeteckt en in een zeer snel tempo gingen we de lucht in.
Het vliegtuig had wel wat turbelentie maar alles wend.
40 min later stonden we al de grond en in een rap tempo hadden we onze koffer met het srooitouwtje er nog om.
Een jongen vroeg of we een scootertaxi wilde naar het hoetel voor 100 dong,dat is 4 euro.
Wij achterop koffertje voorop en een prachtig ritje over het eiland.
Het is 60 km lang en 20 breed.
Het laatste stukje was een stoffig weggetje naar een afgelegen stuk waar het hotel was.
Een spaanse jongen beheert het met zijn vrouw het ziet er heel modern uit.
Een binnenplaats met banken en er omheen de kamers.
Zwemspullen gepakt en een stukje lopen naar zee.
Wat een zee zo mooi rustig helder en lekkere temperatuur.
Zo rustig en knus op het strand een ligbedje en ons de verdere dag prima vermaakt.
Rond 6 uur toen de zon onderging terug gelopen maar we waren de weg even kwijt hebben een uur gelopen voordat we het hotel vonden.
Ons lekker opgefrist en uit wezen eten.
Een restaurantje waar de kok het buiten stond te wokken en met passie stond klaar te maken.
Arie had kip uit de wok en ik kip in een halve annanas.
Weer terug in het hotel buiten nog wat gedronken.
Ook dit was weer een zeer geslaagde dag.
Morgen worden we om 8.15 uur opgehaald en gaan we met de boot langs 12 eilandjes en gaan we snorkelen.

• 20 Januari 2015 - 10:38

Ada:

Nou dat vliegen gaat toch beter en sneller dan in zo'n nachtbus. Heerlijk een dagje strand en even bij komen. Vandaag snorkelen mooi hoor. Pa leest iedere dag jullie uitgeprinte verhalen voor zijn krant uit. Dat zegt toch wel wat. Nog een paar dagen genieten en dan weer naar de Hollandse temperaturen. Hoe laat komen jullie in Nederland aan. En dan maar weer aardappels en de gehaktbal. Vermaak je nog even en tot gauw. Dikke knuffel van ada